346 Visitatori + 1 Utente = 347

Crazy
 finalmente la ghibli viene dotata ...
 Altre news... (1 risp.)
 vendo jaguar f type p300
 Vendo (13 risp.)
 consiglio moto
 Mondo Moto (312 risp.)
 nuova gma t.50 - l'erede della mcl...
 Mondo Auto (2 risp.)
 diario di bordo....
 Mondo Auto (58 risp.)
 prove youngtimer
 Auto d'epoca (402 risp.)
 motogp2020
 Sport (36 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (1757 risp.)
 i golfari sono gli stessi in tutto...
 Mondo Auto (0 risp.)
 nuovo acquisto
 Consigli per l'acquisto (2 risp.)
 consiglio su acquisto mercedes gle
 Mondo Auto (2 risp.)
 ferrari f8 tributo: il trionfo del...
 Mondo Auto (8 risp.)
 francesi gretini?
 Auto d'epoca (5 risp.)
 f1 2020
 Sport (160 risp.)
 muscle car
 Auto d'epoca (268 risp.)
 alla fine, ecco le 2 auto in dirit...
 Mondo Auto (69 risp.)
 dubbi pratici su elettriche
 Mondo Auto (22 risp.)
 a proposito di suv ad alte prestaz...
 Mondo Auto (8 risp.)
 2021 ford bronco
 Mondo Auto (3 risp.)
 anticipi e ritardi nella fasatura
 Tecnica (8 risp.)
 nuova mini jcw gp.... per poco
 Mondo Auto (3 risp.)
 griglia di partenza del gp di spag...
 Sport (5 risp.)
 raduno flash
 Raduni (23 risp.)
 nuova entrata yamaha tw 125 del 20...
 Mondo Moto (117 risp.)
 nissan gtr offroad
 Mondo Auto (1 risp.)
 qui tutti regalano moto. che fare ...
 Mondo Moto (6 risp.)
 nonno educa i giovani con le manie...
 Mondo Auto (56 risp.)
 qualcuno conosce questa concession...
 Mondo Auto (2 risp.)
 torniamo a far muovere l'economia
 Mondo Auto (20 risp.)
 maserati 3.0 v6 nettuno
 News (17 risp.)
 2.0d land rover: rottura catena pr...
 Service (5 risp.)
 jaguar xjs 3,6 1990
 Auto d'epoca (1 risp.)
 [raduno]sabato sera milanese il 25...
 Raduni (34 risp.)
 capitalizzazione tesla..
 Altre news... (1 risp.)
 quintessenza supercar
 Mondo Auto (40 risp.)
 nuova bmw serie 4
 Mondo Auto (16 risp.)
 giro porte fiat uno
 Auto d'epoca (2 risp.)
 raduno a 2 ruote
 Raduni (68 risp.)
 una nuova moto storica per la coll...
 Mondo Moto (20 risp.)
 [serie video] car trek
 Mondo Auto (0 risp.)
 avviatori d'emergenza
 Service (54 risp.)
 zanardi grave dopo un incidente
 Sport (25 risp.)
 il covid resuscita le passioni
 Tecnica (38 risp.)
 tagliando jimny 1.5 anno 1
 Service (4 risp.)
 100 mila km in retromarcia
 Mondo Auto (21 risp.)
 comparativa filtri aria
 Service (17 risp.)
 veicoli da investimento
 Auto d'epoca (12 risp.)
 emula: una moto, tante moto
 Mondo Moto (1 risp.)
 quotazioni post covid
 Mondo Auto (110 risp.)
 non credo basti un cero ....
 Mondo Auto (8 risp.)
 kawasaki z400 (2020)
 Mondo Moto (45 risp.)
 inseguimento norvegese.
 Archivio media (12 risp.)
 lampadine osram night breaker unli...
 Tecnica (137 risp.)
 citroen ami 2020
 Mondo Auto (4 risp.)
 turno sperimentale - circuito tazi...
 In pista (4 risp.)
 alfa 166 v6: 2.0 turbo o 3.0 aspir...
 Auto d'epoca (17 risp.)
 pubblicità moto anni '80: che rico...
 Mondo Moto (1 risp.)
 sfida senz'olio
 Archivio media (3 risp.)
 che incentivi mettereste?
 Mondo Auto (50 risp.)
 che fine ha fatto la biturbo del m...
 Auto d'epoca (3 risp.)
 targa ga
 Mondo Auto (16 risp.)
 passi di montagna in auto
 Mondo Auto (113 risp.)
 domanda urgente guaio scooter
 Service (50 risp.)
 problemi al cancello
 Service (453 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (4 risp.)
 ode alle auto vecchie
 Auto d'epoca (1 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)
 volvo velocità massima 180kmh per ...
 Mondo Auto (16 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  2225 kg di traverso..
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   2225 kg di traverso..   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Dicembre 10, 2002, 04:13:30 am
Utente standard, V12, 41955 posts
Ecco come mettere 2225 kg di traverso.. facile (o quasi) con 445cv e, sopratutto, 60 kgm! Questa è la 760 Li provata da Autoexpress.. e non ne parlano neppure male!  Shocked

While the world's top car manufacturers pour millions into researching ways to improve fuel efficiency and emissions, there is one area of the market where big cubic capacity still takes precedence - the luxury saloon sector.

Recent months have seen Mercedes up the power stakes with a pair of 500bhp S-Class variants: the supercharged V8 S55 AMG, and the twin-turbo S600 V12. The firm's monopoly on the 12-cylinder saloon market will be short-lived, however, for January sees the arrival of a new flagship V12 version of BMW's 7-Series, priced from £76,350. This new 6.0-litre 48-valver benefits from just about every trick in the book. Direct injection (a first for this size and configuration of engine) combines with Valvetronic valve timing to give the 760i and its 760Li long-wheelbase cousin 445bhp at 6,000rpm and 600Nm of torque at 3,950rpm. Even in such a bulky car - our 760Li weighed in at a huge 2,225kg - this translates into a startling turn of pace.

Press the electronically controlled gas pedal to the floor and the rear-wheel-drive machine will sprint from 0-62mph in a claimed 5.6 seconds. And on BMW's homeland autobahns, you could go on to an electronically limited 155mph. But for that restriction, you'd be pushing 180mph.
What's more, the BMW performs this feat of modern engineering in such a casual, fuss-free manner, that anyone lucky enough to be ensconced in the palatial back seats would scarcely have reason to peek above their copy of the Financial Times. So smooth and refined is the powerplant that it is impossible to detect it's running at all until at least 3,500rpm shows on the clock.

And while under maximum acceleration, the engine takes on a throaty, hard-edged tone that sounds as if it's physically tearing the atmosphere to anyone standing nearby. But more than any other car on the market, the top-of-the-range luxury saloon is defined by its cutting-edge technology.

BMW's new six-speed sequential auto is quite simply the best in the business; refined, responsive and designed to adapt rapidly to your motoring style. And when such a talented drivetrain is wrapped up in a package that steers as crisply, resists body roll and clings to the road as tightly as the new 7-Series, you've got a machine that appeals to even the most enthusiastic driver.

The 760Li is even very clean and fuel-efficient by class standards, beating the Range Rover 4.4 V8 with a CO2 output of 330g/km and economy of 21.1mpg. But we still don't like its complex iDrive system and slow-witted satellite navigation, and the 18-inch wheels give a pattery ride on broken surfaces. However, when you consider how lavishly equipped, comfortable and superbly built this flagship is, the 140 or so cars BMW expects to sell here each year seems like a conservative estimate.

« Ultima modifica: Gennaio 01, 1970, 01:00:00 am da 1045436400 »

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.048 secondi con 22 queries.