328 Visitatori + 1 Utente = 329

Crazy
 finalmente la ghibli viene dotata ...
 Altre news... (1 risp.)
 vendo jaguar f type p300
 Vendo (13 risp.)
 consiglio moto
 Mondo Moto (312 risp.)
 nuova gma t.50 - l'erede della mcl...
 Mondo Auto (2 risp.)
 diario di bordo....
 Mondo Auto (58 risp.)
 prove youngtimer
 Auto d'epoca (402 risp.)
 motogp2020
 Sport (36 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (1757 risp.)
 i golfari sono gli stessi in tutto...
 Mondo Auto (0 risp.)
 nuovo acquisto
 Consigli per l'acquisto (2 risp.)
 consiglio su acquisto mercedes gle
 Mondo Auto (2 risp.)
 ferrari f8 tributo: il trionfo del...
 Mondo Auto (8 risp.)
 francesi gretini?
 Auto d'epoca (5 risp.)
 f1 2020
 Sport (160 risp.)
 muscle car
 Auto d'epoca (268 risp.)
 alla fine, ecco le 2 auto in dirit...
 Mondo Auto (69 risp.)
 dubbi pratici su elettriche
 Mondo Auto (22 risp.)
 a proposito di suv ad alte prestaz...
 Mondo Auto (8 risp.)
 2021 ford bronco
 Mondo Auto (3 risp.)
 anticipi e ritardi nella fasatura
 Tecnica (8 risp.)
 nuova mini jcw gp.... per poco
 Mondo Auto (3 risp.)
 griglia di partenza del gp di spag...
 Sport (5 risp.)
 raduno flash
 Raduni (23 risp.)
 nuova entrata yamaha tw 125 del 20...
 Mondo Moto (117 risp.)
 nissan gtr offroad
 Mondo Auto (1 risp.)
 qui tutti regalano moto. che fare ...
 Mondo Moto (6 risp.)
 nonno educa i giovani con le manie...
 Mondo Auto (56 risp.)
 qualcuno conosce questa concession...
 Mondo Auto (2 risp.)
 torniamo a far muovere l'economia
 Mondo Auto (20 risp.)
 maserati 3.0 v6 nettuno
 News (17 risp.)
 2.0d land rover: rottura catena pr...
 Service (5 risp.)
 jaguar xjs 3,6 1990
 Auto d'epoca (1 risp.)
 [raduno]sabato sera milanese il 25...
 Raduni (34 risp.)
 capitalizzazione tesla..
 Altre news... (1 risp.)
 quintessenza supercar
 Mondo Auto (40 risp.)
 nuova bmw serie 4
 Mondo Auto (16 risp.)
 giro porte fiat uno
 Auto d'epoca (2 risp.)
 raduno a 2 ruote
 Raduni (68 risp.)
 una nuova moto storica per la coll...
 Mondo Moto (20 risp.)
 [serie video] car trek
 Mondo Auto (0 risp.)
 avviatori d'emergenza
 Service (54 risp.)
 zanardi grave dopo un incidente
 Sport (25 risp.)
 il covid resuscita le passioni
 Tecnica (38 risp.)
 tagliando jimny 1.5 anno 1
 Service (4 risp.)
 100 mila km in retromarcia
 Mondo Auto (21 risp.)
 comparativa filtri aria
 Service (17 risp.)
 veicoli da investimento
 Auto d'epoca (12 risp.)
 emula: una moto, tante moto
 Mondo Moto (1 risp.)
 quotazioni post covid
 Mondo Auto (110 risp.)
 non credo basti un cero ....
 Mondo Auto (8 risp.)
 kawasaki z400 (2020)
 Mondo Moto (45 risp.)
 inseguimento norvegese.
 Archivio media (12 risp.)
 lampadine osram night breaker unli...
 Tecnica (137 risp.)
 citroen ami 2020
 Mondo Auto (4 risp.)
 turno sperimentale - circuito tazi...
 In pista (4 risp.)
 alfa 166 v6: 2.0 turbo o 3.0 aspir...
 Auto d'epoca (17 risp.)
 pubblicità moto anni '80: che rico...
 Mondo Moto (1 risp.)
 sfida senz'olio
 Archivio media (3 risp.)
 che incentivi mettereste?
 Mondo Auto (50 risp.)
 che fine ha fatto la biturbo del m...
 Auto d'epoca (3 risp.)
 targa ga
 Mondo Auto (16 risp.)
 passi di montagna in auto
 Mondo Auto (113 risp.)
 domanda urgente guaio scooter
 Service (50 risp.)
 problemi al cancello
 Service (453 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (4 risp.)
 ode alle auto vecchie
 Auto d'epoca (1 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)
 volvo velocità massima 180kmh per ...
 Mondo Auto (16 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  Top Gear prova la CL 55 AMG!
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   Top Gear prova la CL 55 AMG!   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Novembre 25, 2002, 16:40:22 pm
Utente standard, V12, 41955 posts
Dal sito di Top Gear..

Welcome to one of the world's most exclusive clubs. Its members are the most powerful on the planet. You do not treat them lightly. Especially as until now it has been a strictly Italian affair.

This is the 500 Horsepower Club. These cars can get to 60mph before you can say 'Cosa Nostra.' Members include the Ferrari 575M, the Lamborghini Murciélago, the Pagani Zonda and now the Mercedes CL 55 AMG.

This German interloper earns its membership thanks to a supercharged version of the same V8 that powers the CLK 55. But the addition of a Kompressor to the package brings power up to the magic 500bhp level.

This car isn't just the daddy of the Mercedes-Benz range. It's the Godfather.

On the autobahn, it's brutal. Acceleration up to the 155mph limiter is beyond belief - a relentless wave of sheer power. In Britain it would be a crime wave within moments of take off, accelerating to 62mph from rest in 4.8 seconds and to 120mph in 16.3.

Each prod of the accelerator is met with a NASCAR-like roar from the engine, a swoosh from the supercharger and a mighty kick up the rear. Even at 100mph the auto 'box kicks down two gears to fire the car on even harder.

After the first hit, it becomes addictive. Every time the lane clears ahead, I have to nail it. There is no choice. And each time I'm forced to use the brakes, to feel the amazing retardation of eight-piston calipers gripping ventilated discs aided by ABS and Brake Assist, it's like I'm pausing to reload an Uzi for the next shoot out.

But although the CL 55 AMG is tough enough to scare off almost any rival, it also looks sharp and sophisticated enough to blend into any social group, from street gangs to presidents. It's big, but beautiful. AMG's additions are quite subtle; a new front spoiler and bumper, side skirts and a rear apron with aerodynamic diffuser. The wheels are 18-inchers and two sets of twin pipes exit the rear.

The interior is almost unchanged from the normal CL, but the seats are of AMG design and the steering wheel incorporates AMG's Speedshift button selectors. With a reprogrammed Active Body Control system, the CL corners in a manner that belies its bulk, with next to no body roll or dive under braking. And the power steering, which is finger light at low speed, weights up brilliantly.

I switched the ESP off and, yes, I burned rubber and slid sideways, but I soon saw sense and switched the electronics back on for fear of retribution if I damaged it. After all, at £91,260 a life of crime is the only way I'd be able to afford to pay for it.
« Ultima modifica: Gennaio 01, 1970, 01:00:00 am da 1045436400 »

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.047 secondi con 22 queries.