445 Visitatori + 1 Utente = 446

TonyH
 2035 stop alla vendita delle termi...
 Mondo Auto (62 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2168 risp.)
 citroën c4 x
 Altre news... (2 risp.)
 isa: limitatore automatico di velo...
 Altre news... (9 risp.)
 stellantis: gigafactory in italia
 Altre news... (0 risp.)
 jaguar: dal 2025 stop a benzina e ...
 Altre news... (0 risp.)
 15 nuovi sistemi di sicurezza obbl...
 Altre news... (1 risp.)
 quesito su suv tp
 Altre news... (18 risp.)
 per voi ricaleranno i prezzi??
 Mondo Auto (7 risp.)
 losna che fa velo, honda, beta, fa...
 Mondo Moto (157 risp.)
 peugeot 408
 Altre news... (7 risp.)
 proroga taglio accise carburanti
 Altre news... (17 risp.)
 un mondo pieno di allocchi
 Mondo Auto (5 risp.)
 premio "bisonte elettrico ins...
 Ambiente (22 risp.)
 io non posso credere
 Mondo Auto (26 risp.)
 nemmeno io posso credere...
 Ambiente (3 risp.)
 bmw m3 touring
 Altre news... (15 risp.)
 consumi reali ibride plug-in: il t...
 Altre news... (14 risp.)
 si cambia lavatrice (ma non così p...
 Mondo Auto (23 risp.)
 yamaha kaputt
 Mondo Moto (24 risp.)
 muscle car
 Auto d'epoca (328 risp.)
 si torna a correre in svizzera?
 Sport (8 risp.)
 datemi pure consigli, tanto l'ho g...
 Consigli per l'acquisto (104 risp.)
 tesla: 950mila consegne nel 2021
 Altre news... (30 risp.)
 crisi dei 40…
 Mondo Auto (137 risp.)
 vi piace?
 Mondo Auto (31 risp.)
 varano giovedi questo
 Raduni (6 risp.)
 auto elettriche e parcheggi sotter...
 Mondo Auto (22 risp.)
 pubblicità radiofonica deprimente
 Mondo Auto (13 risp.)
 quello che dice sempre il mauring....
 Mondo Moto (95 risp.)
 prendere 8 vecchi motorini e farne...
 Mondo Moto (4 risp.)
 parere auto legale
 Mondo Auto (12 risp.)
 8 cilindri in linea
 Mondo Moto (515 risp.)
 domanda burocratica
 Mondo Auto (14 risp.)
 vendite italia 2022
 Mondo Auto (47 risp.)
 mercedes 2.0t oltre 400cv
 Altre news... (7 risp.)
 curve ricarica elettrica
 Mondo Auto (2 risp.)
 grappler police bumper
 Mondo Auto (5 risp.)
 richiamo ferrari
 Service (26 risp.)
 motogp2020
 Sport (158 risp.)
 f1 2022
 Sport (21 risp.)
 crisi dei ricambi
 Mondo Auto (1 risp.)
 ducati monster 1200r
 Mondo Moto (78 risp.)
 numeri al semaforo
 Mondo Auto (9 risp.)
 ode al diesel
 Mondo Auto (50 risp.)
 gara di rottamazione auto storiche
 Auto d'epoca (10 risp.)
 alternativa a telepass
 Mondo Auto (31 risp.)
 mercedes elettrica fà 1000km con u...
 Mondo Auto (9 risp.)
 consumo olio dopo lunghe discese
 Service (23 risp.)
 audi q4 e-tron: this function has ...
 Mondo Auto (9 risp.)
 lego technic volvo 940
 Mondo Auto (6 risp.)
 raduno a pranzo nel barolo - 19 ma...
 Raduni (293 risp.)
 l'automobile
 Mondo Auto (30 risp.)
 m3 touring
 Altre news... (1 risp.)
 auto elettrica "autogol"...
 Mondo Auto (2 risp.)
 e dopo il palpatore di plance...
 Mondo Auto (6 risp.)
 particelle olio motore dopo primi ...
 Mondo Moto (2 risp.)
 guanti riscaldati a batteria
 Mondo Moto (10 risp.)
 audi s3 (2017)
 Test su strada (10 risp.)
 manutenzione vw
 Tecnica (3 risp.)
 toyota aygo: scoppio improvviso ai...
 Service (0 risp.)
 tappo
 Presentazioni e censimento (0 risp.)
 &re@
 Presentazioni e censimento (11 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Passion
| |-+  Tuning
| | |-+  2006 Brabus Rocket
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   2006 Brabus Rocket    Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Settembre 12, 2005, 15:58:28 pm
webmaster, V12, 49650 posts
V12 6.3 litri biturbo da 730cv, 1100 Nm limitati elettronicamente, 350 km/h sempre limitati elettronicamente,  0 ? 100 km/h in 4.0 secondi, 0 ? 200 km/h in 10.5 secondi, 0 ? 300 km/h in 29.5 secondi... quasi va piu' della Bugatti  Tongue



Germancarfans: The world?s fastest four-door coupe comes from BRABUS and celebrates its world premiere at the Frankfurt Motor Show IAA 2005 in Frankfurt/Main. This automobile, built in small-series production based on the Mercedes CLS model series, is powered by a 730-hp / 537-kW 6.3-liter twelve-cylinder twin-turbo engine, that was implanted with almost surgical precision into the engine bay of the four-door. The performance speaks for itself: 0 ? 100 km/h in 4.0 seconds, 0 ? 200 km/h in 10.5 seconds, 0 ? 300 km/h in 29.5 seconds are just as unique as is the electronically limited top speed of 350 km/h.

At the heart of this new high-performance automobile lies the V12 twin-turbo engine from the SL 600. BRABUS fits the engine with a special crankshaft, increases the cylinder bore and installs forged pistons, resulting in a displacement increase to 6,233 ccm. Further modifications include the optimization of the mixture flow in the intake and outlet manifolds of both cylinder heads as well as the installation of sport camshafts.

In addition the BRABUS powerplant engineers equip the engine with custom-developed larger turbochargers, more efficient intercoolers and a stainless-steel high-performance exhaust system with low back pressure metal catalysts and four tailpipes. Newly programmed engine electronics coordinate all new components perfectly and contribute not only to maximum power yield but also to meeting all current legal emission limits.

After the engine conversion, now also available for all Mercedes-Benz 600 und 65 models with twin-turbo V12, the BRABUS S V12 S Biturbo engine becomes the most powerful TÜV-tested engine from Germany: The engines puts out its maximum power of 730 hp / 537 kW at 5,100 rpm. Peak torque is 1,320 Nm, limited electronically to 1,100 Nm, available from a low 2,100 rpm.

Power is transferred to the rear wheels via a modified five-speed automatic transmission and the BRABUS locking differential.

The BRABUS ROCKET engine and the entire drivetrain is operated with high-performance lubricants from technology partner ARAL.

Naturally it is essential that the unique performance the world?s fastest four-door coupe is capable of can be safely controlled at all times. To do so BRABUS has developed two special suspensions for the ROCKET: The comfort version features air suspension with automatic ride leveling. The sport version comes with a height-adjustable coil-over suspension and gas-pressure shocks with six different settings for bound and rebound on front and rear axle.

Maximum size and state-of-the-art materials characterize the BRABUS high-performance brake system of the ROCKET. The front axle is fitted with vented ceramics discs in size 375 x 36 mm and 12-piston aluminum fixed calipers. The rear axle features steel discs in size 355 x 28 mm and 6-piston aluminum fixed calipers to round out the powerful and fade­resistant brake system.

The giant brakes and the enormous performance necessitate the use multi-piece BRABUS Monoblock S light-alloy wheels with 19-inch diameter. The BRABUS technology partners Pirelli and Yokohama provide the high-performance tires suitable for these highs speeds. The optimal tire/wheel combination for the BRABUS ROCKET are 8.5Jx19 wheels in front with 255/35 ZR 19 tires and 10Jx19 with 285/30 ZR 19 on the rear axle.

The BRABUS designers custom-developed a front apron for the ROCKET with large air inlets for optimal cooling of oil and water radiators. The shape of the front spoiler and of all other BRABUS aerodynamic-enhancement parts was fine-tuned in the wind tunnel. Not only did BRABUS succeed in reducing lift on the front axle, but also in optimizing aerodynamic drag.

The aerodynamic counterpart to the front spoiler in the rear is the BRABUS rear spoiler lip which emphasizes the rounded design of the rear. But that?s not all: In combination with the new front apron the spoiler lip reduces aerodynamic lift, thus further improving directional stability.

Integrated entrance lights are the dominant feature of the BRABUS door sills and the BRABUS rear apron. Pushing a button on the keyless-entry remote or pulling on a door handle activates five LED lights on each side and in the rear. They illuminate the ground behind and on either side of the vehicle to further improve user-friendliness. The BRABUS rear apron is the perfect backdrop for the four tailpipes of the BRABUS high­performance exhaust system. Its integrated diffuser also contributes to the refined BRABUS aerodynamics concept for the ROCKET.

The interior of the BRABUS ROCKET also meets the highest expectations of the distinguishing customers of one of the world?s most exclusive automobiles. Soft and breathable BRABUS Mastik leather and Alcantara are part of the exclusive BRABUS ambiance as is the ergonomically shaped BRABUS sport steering wheel and the speedometer with 360-km/h scale.

Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re: 2006 Brabus Rocket    Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
kaos In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu.
Settembre 12, 2005, 16:00:02 pm
Staff, V12, 32956 posts
E pesa pure meno...oltre ad avere quasi la stessa coppia
Grin Tongue Tongue

Ecco là vedo mio padre.
Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli.
Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine.
Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: 2006 Brabus Rocket    Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Cizu solo lo stolto pensa, perche' il saggio già sa
Settembre 12, 2005, 16:04:33 pm
Utente standard, V12, 6982 posts
. quasi va piu' della Bugatti  Tongue


sei proprio un partigiano  Tongue Tongue Tongue Tongue Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Pubblicità per me: http://www.cavallore.it
70477446 cizu@hotmail.it cizu11@yahoo.com Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re: 2006 Brabus Rocket    Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Settembre 12, 2005, 16:09:27 pm
Utente standard, V12, 42027 posts
E pesa pure meno...oltre ad avere quasi la stessa coppia
 Grin Tongue Tongue

Di coppia, senza blocchi, ne ha 1300nm, mi sa che se la spartisce con la Veyron Grin

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: 2006 Brabus Rocket    Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
seth1974
Settembre 12, 2005, 16:13:05 pm
Visitatore, , posts
questa banana car alle vitamine mi piace , i cerchi mi fan cagare , ma il resto mi piace parecchio.
si si.
Email  Loggato 
   Re: 2006 Brabus Rocket    Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
mastiff mir
Settembre 12, 2005, 16:13:55 pm
Utente standard, V12, 5288 posts
ma i consumi?  Grin
certo deve avere un cambio bello robusto con tutta quella coppia  Shocked

L'amore è una farfalla:se la stringi troppo muore; troppo poco e vola via.
(Anonimo)
337820878 g.totis@inwind.it Guarda Profilo WWW  Loggato 
   Re: 2006 Brabus Rocket    Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Ares Fairies wear boots, you gotta believe me!
Settembre 12, 2005, 16:13:58 pm
Utente standard, V12, 4990 posts
che faccia da scema che ha!  Grin Grin Grin

Se parli con Dio, sei religioso.
Se ti risponde pure... sei psicotico.
http://www.flickr.com/photos/valentinodanilo/
Shinryu87@msn.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: 2006 Brabus Rocket    Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
kaos In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu.
Settembre 12, 2005, 16:15:02 pm
Staff, V12, 32956 posts
ma i consumi?  Grin
certo deve avere un cambio bello robusto con tutta quella coppia  Shocked

Ha una frizione multidisco in pietra lavica forata e baffata
 Grin

Ecco là vedo mio padre.
Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli.
Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine.
Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: 2006 Brabus Rocket    Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
mastiff mir
Settembre 12, 2005, 16:17:44 pm
Utente standard, V12, 5288 posts
Ha una frizione multidisco in pietra lavica forata e baffata
 Grin
Se la fai scender troppo di giri e pianti una sonora accelerata spacchi tutto con un ingranaggio tra i denti  Shocked

L'amore è una farfalla:se la stringi troppo muore; troppo poco e vola via.
(Anonimo)
337820878 g.totis@inwind.it Guarda Profilo WWW  Loggato 
   Re: 2006 Brabus Rocket    Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Claudio53
Settembre 12, 2005, 16:20:29 pm
Visitatore, , posts
La solita macchina per dare le paste in autostrada, su dritto naturalmente, no grazie. Assurda.
Email  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.06 secondi con 31 queries.