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la F40 è di un'altra epoca. mi riferivo al doppio turbo perchè tutti bravi ad ottenre numeri con una sovralimentazione così. ma sono discorsi del menga miei che non vogliono essere giudizi netti!
vedendo i tempi di moccia al balocco non darei per scontato che la mclaren sia più veloce della 458 in pista.... quando faranno una comparativa seria vedremo... nemmeno come prestazioni, visto i rilevamenti di auto, penso che la mc possa fare molto di più.... aspettiamo e vediamo
The new McLaren MP4-12C, rival to the Ferrari 458 Italia, offspring of Ron Dennis. It costs £168,500, so is cheaper than the Ferrari, too.
Technical highlights?
No roll bars, no LSD, hydraulically supported and connected suspension, adaptive dampers, a little under 600bhp, 1301kg dry, carbon tub, optional ceramic brakes, brake assist, twin turbochargers. More technology than we’ve ever seen in a sports car before.
What’s it like to drive?
Unlike any other sports car because it separates the roles of ride and roll-stiffness. On a straight, bumpy road, it’s more comfortable than a Merc E-Class, change direction and it’s sharper than a GT3. There are 3 chassis modes: comfort, sport and track which bring increased roll-stiffness and more relaxed intervention from the ESP. The powertrain is remarkable in its strength and ease-of-use: the MP4 is noticeably quicker than a 458, doesn’t feel that turbocharged and makes a great noise. Crucially, you can separate the chassis functions from the powertrain (again, comfort, sport and track) so it’s possible to have sharp throttle response and faster gearshifts, with supple suspension. It is the most talented machine I have ever driven.
How does it compare?
To what? I mean can you think of an obvious rival? Only kidding – it’s faster than a Ferrari 458 Italia, has more useable performance, rides better, has more mechanical grip and is much, much more useable.
Anything else I should know?
Yes - that no one understands the emotional side to these machines like Ferrari does, and the MP4-12C, for all its brilliance, serves as a reminder. It’s not unemotional, it sounds great in ‘track’ mode, it steers beautifully and its engineering is intriguing – but it is a car you admire deeply rather than one you sell your family to own. As you can tell, I need more space to tell this story…
Interessante l'ultimo pezzo...che e' lo stesso motivo per cui forse prenderei un GT3 RS anziche' una 458...
Ciò che è troppo diverso da quello che siamo soliti pensare, ciò che ci è impossibile pensare, quello lo chiamiamo nulla.
In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu.
Febbraio 28, 2011, 10:14:16 am
Staff, V12, 32956 posts
non si vede niente....
Ecco là vedo mio padre. Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli. Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine. Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.