756 Visitatori + 0 Utenti = 756


 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (2681 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (3 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (6 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 tefal model i vs model ht
 Sondaggi (1 risp.)
 airbag citroen c3 e ds3
 Richiami (4 risp.)
 va ben non annoiarsi, ma c'è un li...
 Mondo Auto (14 risp.)
 la magia dei levabolli (radaelli l...
 Tecnica (3 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2525 risp.)
 enduristi per caso
 Mondo Moto (131 risp.)
 tripla stradale
 Mondo Moto (0 risp.)
 vedova nera
 Mondo Moto (0 risp.)
 qual'è stata la prima auto che hai...
 Sondaggi (174 risp.)
 poi lamentatevi delle nostre strad...
 Mondo Auto (0 risp.)
 consumo olio dopo lunghe discese
 Service (28 risp.)
 codacons vs auto d'epoca false
 Altre news... (7 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (92 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (84 risp.)
 eni hvo gasolio
 Mondo Auto (8 risp.)
 vendita auto usata da privato
 Mondo Auto (114 risp.)
 la bella junior [auto con sopra il...
 Altre news... (12 risp.)
 il futuro delle stazioni di serviz...
 Mondo Auto (45 risp.)
 elogio della diffusione
 Mondo Auto (27 risp.)
 app + sim + internet in auto
 Mondo Auto (24 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (6 risp.)
 new entry: volvo xc90 b6
 Mondo Auto (121 risp.)
 domanda urgente guaio scooter
 Service (139 risp.)
 mercedes ml350 bluetec - qualità t...
 Mondo Auto (10 risp.)
 nuova entrata yamaha tw 125 del 20...
 Mondo Moto (164 risp.)
 primo via libera per il nuovo codi...
 Altre news... (1 risp.)
 È tempo di risveglio
 Mondo Moto (3 risp.)
 5008 rottura sospensione
 Tecnica (23 risp.)
 liquido antigelo corrosivo
 Service (22 risp.)
 operazione verniciatura scritte su...
 Mondo Auto (6 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (11 risp.)
 [vendo-elettronica] il fuoritutto ...
 Vendo (25 risp.)
 cosa non si fa per un filmato...
 Mondo Moto (1 risp.)
 homer
 Presentazioni e censimento (660 risp.)
 dodge charger daytona [bev]
 Mondo Auto (1 risp.)
 jaguar cambia pelle nel 2025
 Mondo Auto (11 risp.)
 le merdeces amg a 4 cilindri non l...
 Mondo Auto (11 risp.)
 catalizzatore peugeot 208
 Tecnica (34 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (48 risp.)
 renault 5 e tech (bev)
 Altre news... (7 risp.)
 carbon shelby gt500cr centennial e...
 Mondo Auto (9 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (29 risp.)
 rentrée
 Mondo Moto (12 risp.)
 [long test] triumph tiger 800 xca ...
 Mondo Moto (65 risp.)
 consigli su impianto stereo
 Carstereo (14 risp.)
 fiattari si stava bene quandi si s...
 Mondo Auto (20 risp.)
 road to tt 2023
 ilPistone viaggiatore (25 risp.)
 vatanen
 Presentazioni e censimento (30 risp.)
 affidabilità: vecchie vs moderne
 Tecnica (18 risp.)
 opel anfibia
 Consigli per l'acquisto (2 risp.)
 parcheggio a parigi: le auto pesan...
 Mondo Auto (13 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  Porsche: l'incubo continua
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   Porsche: l'incubo continua   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
hans muller
Giugno 04, 2009, 10:17:59 am
Utente standard, V8, 273 posts
Spiegazioni sulla situazione finanziaria della Porsche

Porsche turns to German government for loan

Automotive News Europe
June 3, 2009 13:01 CET
UPDATED: June 3 19:56 CET

STUTTGART (Reuters) -- Porsche said it had asked the German government for a loan, raising fresh questions on Wednesday over its ability to manage a debt mountain that has already forced it to abandon a takeover of Volkswagen.



Porsche racked up about 9 billion euros of net debt trying to swallow its much bigger rival Volkswagen before the financial crisis turned the tables on the would-be predator.

Now that its gamble to take over VW has backfired, Porsche is fighting for influence in a union with the world's No.3 car company and its stable of cars spanning Bugatti and Lamborghini to the Volkswagen Golf.

The German sportscar maker said it had asked for a 1.75 billion euro ($2.5 billion) loan but that it would not seek guarantees that would make it easier to borrow.

Porsche sought to distance itself from a German industry rescue fund set up for helping companies in trouble, saying: "We don't want to take money at the expense of the taxpayer."

But the state banking group running the fund -- KfW -- said any such loan would be paid from the roughly 100 billion euro state scheme to stimulate flagging German industry.

Many German companies have sought aid from the government as the global economic crisis slashes demand for the country's exported goods.

Normally it takes less than two weeks for the government to decide on granting emergency loans. But Porsche's request is the biggest yet and is likely to take longer, said one source close to the matter.

In March, Porsche tried to raise 12.5 billion euros in loans to refinance its debt, but only managed to get 10 billion. It has lined up another 750 million in bank loans since then, leaving it on the lookout for another 1.75 billion.

It is the latest development in a saga which has seen the dream of Porsche boss Wendelin Wiedeking turn into a nightmare, which one analyst warned was sending the carmaker "sliding towards disaster."

Wiedeking had wanted to secure access to Volkswagen's technical know-how and the car parts that it uses, for example, from the VW off-road Touareg, to make its Cayenne.

He used share options to creep towards majority control in Volkswagen, making billions of euros in paper gains as Volkswagen's stock price spiked.

However, the move lumbered the Stuttgart-based group with heavy debts which became difficult to handle when credit markets froze.

Wiedeking also had bet that the European Commission would overturn a German law that gives the regional government a veto on decisions at VW, which would include letting Porsche take management control.

But that has not happened and has put the more than 10 billion euros in cash at VW's automotive business -- money Porsche had hoped to use to repay its debts -- out of its reach.

Porsche SE amassed debt while building a 51 percent voting stake in Europe's largest carmaker. Porsche's accounts show that cash flows at its healthy sports car business are sufficient to make interest payments but not pay off the principal.

Shares in Porsche closed down 0.9 percent while Volkswagen ordinary stock fell 6 percent to 238.06 euros, reversing some of this week's sharp gains.
 
« Ultima modifica: Giugno 05, 2009, 11:48:15 am da hans muller »
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: Porsche: l'incubo continua   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Samurai X FF - Family Ferrari
Giugno 04, 2009, 22:10:52 pm
Utente standard, V12, 11531 posts
R.I.P.

If you want to go to a track and be entertained...buy a Porsche, but if you want to be astonished you must take a Ferrari.
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: Porsche: l'incubo continua   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
jimb0 Harry, hol schon mal den Wagen!
Giugno 04, 2009, 22:17:34 pm
Utente standard, V12, 9563 posts
ma dai che adesso tirano fuori il cayenne nafta e coi soldi che fanno si compran vw opel e fiat!
Guarda Profilo Email  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.167 secondi con 23 queries.