557 Visitatori + 5 Utenti = 562

Losna, baranzo, &re@, alura, Phormula
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (6180 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (1136 risp.)
 l'inizio di una nuova era - pt 2
 Mondo Auto (159 risp.)
 honda wn7 elettrica : no comment
 Mondo Moto (22 risp.)
 obbligo carica plug in
 Mondo Auto (27 risp.)
 addio a de adamich
 Mondo Auto (3 risp.)
 l'inizio di una nuova era
 Mondo Auto (1065 risp.)
 mini raduno/pranzo milanese sab. 1...
 Raduni (24 risp.)
 l'occasione da non lasciarsi sfugg...
 Mondo Auto (1 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (235 risp.)
 perchè si perchè no [sportiva ramp...
 Sondaggi (26 risp.)
 la decima....
 Mondo Auto (9 risp.)
 la fiera dell'inutile
 Mondo Auto (424 risp.)
 audi a4 b9 2.0tdi s-tronic 136cv
 Test su strada (83 risp.)
 nuova auto da famiglia
 Mondo Auto (26 risp.)
 assicurazione... ma davvero?
 Mondo Auto (33 risp.)
 lo schilometraggio colpisce ancora...
 Mondo Auto (9 risp.)
 cupra’s formentor vz5
 News (20 risp.)
 sabato 4 ottobre 2025 - cuneese - ...
 Raduni (206 risp.)
 mauring vs meccanici 1-0
 Service (7 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (166 risp.)
 rumoraccio improvviso sul van e so...
 Service (5 risp.)
 sedile ventilato o rinfrescato
 Mondo Auto (37 risp.)
 in & out
 Mondo Auto (290 risp.)
 audi s4
 Consigli per l'acquisto (4 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (176 risp.)
 vw golf ehybrid
 Test su strada (94 risp.)
 durata gomme + 4stagioni
 Mondo Auto (60 risp.)
 nuova bmw ix3
 Mondo Auto (14 risp.)
 colonnina di ricarica a casa
 Ambiente (64 risp.)
 motori arrosto in autobahn
 Mondo Auto (24 risp.)
 segmento premium oggi [spin-off in...
 Mondo Auto (99 risp.)
 talbot matra ranch
 Auto d'epoca (8 risp.)
 autopilot tesla condannato in trib...
 Mondo Auto (10 risp.)
 una stèscion per il mauring
 Mondo Auto (160 risp.)
 raduno a milano tra sant'ambrogio ...
 Raduni (33 risp.)
 verstappen: "la trazione ante...
 Mondo Auto (22 risp.)
 hamilton alla ferrari!
 Sport (33 risp.)
 iveco diventa indiana?
 Mondo Auto (9 risp.)
 l'automobile è finita, si è ribalt...
 Mondo Auto (33 risp.)
 renault clio 0.9 tce eco-g
 Test su strada (15 risp.)
 6 cilindri, 10,7 cc, 456 cv, coppi...
 Mondo Auto (21 risp.)
 obbligo del casco altrimenti ti fa...
 Mondo Moto (36 risp.)
 strage fiat panda su a1
 Mondo Auto (19 risp.)
 com'è dura l'avventura
 Auto d'epoca (21 risp.)
 la fine dell'utilitaria
 Mondo Auto (24 risp.)
 dopo fleximan, parkingman !
 Mondo Auto (1 risp.)
 [dilemma] upgrade da 981s a...?
 Mondo Auto (1256 risp.)
 auto per la figlia
 Mondo Auto (95 risp.)
 golf 2.0 tdi 4-motion highline in ...
 Vendo (28 risp.)
 dialoghi motoristici del mauring c...
 Mondo Auto (2 risp.)
 addio motore fire
 Mondo Auto (2 risp.)
 p&@ [era: illuminatemi sulla p...
 Consigli per l'acquisto (261 risp.)
 novità (discutibile) sul sito subi...
 Mondo Auto (4 risp.)
 500 abarth esseesse prima serie pa...
 Vendo (8 risp.)
 fine dei collaudi gancio traino/bo...
 News (15 risp.)
 audi a8 d3 4.0tdi
 Consigli per l'acquisto (21 risp.)
 dalla 500 abarth alla 500x (il suv...
 Consigli per l'acquisto (92 risp.)
 nuovi cartelli stradali ue
 Altre news... (6 risp.)
 volkswagen: nuovi guai col dieselg...
 Mondo Auto (5 risp.)
 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (148 risp.)
 upgrade navigatore - multimedia me...
 Carstereo (3 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 trova l'intruso
 Auto d'epoca (6 risp.)
 ha
 Mondo Auto (1 risp.)
 novità patenti a2 e a3 moto: nient...
 Mondo Moto (39 risp.)
 mister sandman
 Presentazioni e censimento (119 risp.)
 help! malfunzionamento esp
 Tecnica (17 risp.)
 prolungare contratto nlt vs nuovo ...
 Mondo Auto (67 risp.)
 avvistamento usa
 Mondo Auto (14 risp.)
 riflessioni listini/qualità/tecnol...
 Mondo Auto (25 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  Porsche: l'incubo continua
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   Porsche: l'incubo continua   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
hans muller
Giugno 04, 2009, 10:17:59 am
Utente standard, V8, 273 posts
Spiegazioni sulla situazione finanziaria della Porsche

Porsche turns to German government for loan

Automotive News Europe
June 3, 2009 13:01 CET
UPDATED: June 3 19:56 CET

STUTTGART (Reuters) -- Porsche said it had asked the German government for a loan, raising fresh questions on Wednesday over its ability to manage a debt mountain that has already forced it to abandon a takeover of Volkswagen.



Porsche racked up about 9 billion euros of net debt trying to swallow its much bigger rival Volkswagen before the financial crisis turned the tables on the would-be predator.

Now that its gamble to take over VW has backfired, Porsche is fighting for influence in a union with the world's No.3 car company and its stable of cars spanning Bugatti and Lamborghini to the Volkswagen Golf.

The German sportscar maker said it had asked for a 1.75 billion euro ($2.5 billion) loan but that it would not seek guarantees that would make it easier to borrow.

Porsche sought to distance itself from a German industry rescue fund set up for helping companies in trouble, saying: "We don't want to take money at the expense of the taxpayer."

But the state banking group running the fund -- KfW -- said any such loan would be paid from the roughly 100 billion euro state scheme to stimulate flagging German industry.

Many German companies have sought aid from the government as the global economic crisis slashes demand for the country's exported goods.

Normally it takes less than two weeks for the government to decide on granting emergency loans. But Porsche's request is the biggest yet and is likely to take longer, said one source close to the matter.

In March, Porsche tried to raise 12.5 billion euros in loans to refinance its debt, but only managed to get 10 billion. It has lined up another 750 million in bank loans since then, leaving it on the lookout for another 1.75 billion.

It is the latest development in a saga which has seen the dream of Porsche boss Wendelin Wiedeking turn into a nightmare, which one analyst warned was sending the carmaker "sliding towards disaster."

Wiedeking had wanted to secure access to Volkswagen's technical know-how and the car parts that it uses, for example, from the VW off-road Touareg, to make its Cayenne.

He used share options to creep towards majority control in Volkswagen, making billions of euros in paper gains as Volkswagen's stock price spiked.

However, the move lumbered the Stuttgart-based group with heavy debts which became difficult to handle when credit markets froze.

Wiedeking also had bet that the European Commission would overturn a German law that gives the regional government a veto on decisions at VW, which would include letting Porsche take management control.

But that has not happened and has put the more than 10 billion euros in cash at VW's automotive business -- money Porsche had hoped to use to repay its debts -- out of its reach.

Porsche SE amassed debt while building a 51 percent voting stake in Europe's largest carmaker. Porsche's accounts show that cash flows at its healthy sports car business are sufficient to make interest payments but not pay off the principal.

Shares in Porsche closed down 0.9 percent while Volkswagen ordinary stock fell 6 percent to 238.06 euros, reversing some of this week's sharp gains.
 
« Ultima modifica: Giugno 05, 2009, 11:48:15 am da hans muller »
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: Porsche: l'incubo continua   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Samurai X FF - Family Ferrari
Giugno 04, 2009, 22:10:52 pm
Utente standard, V12, 11531 posts
R.I.P.

If you want to go to a track and be entertained...buy a Porsche, but if you want to be astonished you must take a Ferrari.
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: Porsche: l'incubo continua   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
jimb0 Harry, hol schon mal den Wagen!
Giugno 04, 2009, 22:17:34 pm
Utente standard, V12, 9565 posts
ma dai che adesso tirano fuori il cayenne nafta e coi soldi che fanno si compran vw opel e fiat!
Guarda Profilo Email  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.046 secondi con 22 queries.