1068 Visitatori + 3 Utenti = 1071

&re@, Homer, DoguiPlus
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (6114 risp.)
 addio a de adamich
 Mondo Auto (3 risp.)
 obbligo carica plug in
 Mondo Auto (26 risp.)
 l'inizio di una nuova era
 Mondo Auto (1065 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (1134 risp.)
 l'inizio di una nuova era - pt 2
 Mondo Auto (158 risp.)
 mini raduno/pranzo milanese sab. 1...
 Raduni (24 risp.)
 l'occasione da non lasciarsi sfugg...
 Mondo Auto (1 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (235 risp.)
 perchè si perchè no [sportiva ramp...
 Sondaggi (26 risp.)
 la decima....
 Mondo Auto (9 risp.)
 la fiera dell'inutile
 Mondo Auto (424 risp.)
 audi a4 b9 2.0tdi s-tronic 136cv
 Test su strada (83 risp.)
 nuova auto da famiglia
 Mondo Auto (26 risp.)
 assicurazione... ma davvero?
 Mondo Auto (33 risp.)
 lo schilometraggio colpisce ancora...
 Mondo Auto (9 risp.)
 cupra’s formentor vz5
 News (20 risp.)
 sabato 4 ottobre 2025 - cuneese - ...
 Raduni (206 risp.)
 mauring vs meccanici 1-0
 Service (7 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (166 risp.)
 rumoraccio improvviso sul van e so...
 Service (5 risp.)
 sedile ventilato o rinfrescato
 Mondo Auto (37 risp.)
 in & out
 Mondo Auto (290 risp.)
 audi s4
 Consigli per l'acquisto (4 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (176 risp.)
 vw golf ehybrid
 Test su strada (94 risp.)
 durata gomme + 4stagioni
 Mondo Auto (60 risp.)
 nuova bmw ix3
 Mondo Auto (14 risp.)
 colonnina di ricarica a casa
 Ambiente (64 risp.)
 motori arrosto in autobahn
 Mondo Auto (24 risp.)
 segmento premium oggi [spin-off in...
 Mondo Auto (99 risp.)
 talbot matra ranch
 Auto d'epoca (8 risp.)
 autopilot tesla condannato in trib...
 Mondo Auto (10 risp.)
 una stèscion per il mauring
 Mondo Auto (160 risp.)
 raduno a milano tra sant'ambrogio ...
 Raduni (33 risp.)
 verstappen: "la trazione ante...
 Mondo Auto (22 risp.)
 hamilton alla ferrari!
 Sport (33 risp.)
 iveco diventa indiana?
 Mondo Auto (9 risp.)
 l'automobile è finita, si è ribalt...
 Mondo Auto (33 risp.)
 renault clio 0.9 tce eco-g
 Test su strada (15 risp.)
 6 cilindri, 10,7 cc, 456 cv, coppi...
 Mondo Auto (21 risp.)
 obbligo del casco altrimenti ti fa...
 Mondo Moto (36 risp.)
 strage fiat panda su a1
 Mondo Auto (19 risp.)
 com'è dura l'avventura
 Auto d'epoca (21 risp.)
 la fine dell'utilitaria
 Mondo Auto (24 risp.)
 dopo fleximan, parkingman !
 Mondo Auto (1 risp.)
 [dilemma] upgrade da 981s a...?
 Mondo Auto (1256 risp.)
 auto per la figlia
 Mondo Auto (95 risp.)
 golf 2.0 tdi 4-motion highline in ...
 Vendo (28 risp.)
 dialoghi motoristici del mauring c...
 Mondo Auto (2 risp.)
 addio motore fire
 Mondo Auto (2 risp.)
 p&@ [era: illuminatemi sulla p...
 Consigli per l'acquisto (261 risp.)
 novità (discutibile) sul sito subi...
 Mondo Auto (4 risp.)
 500 abarth esseesse prima serie pa...
 Vendo (8 risp.)
 fine dei collaudi gancio traino/bo...
 News (15 risp.)
 audi a8 d3 4.0tdi
 Consigli per l'acquisto (21 risp.)
 dalla 500 abarth alla 500x (il suv...
 Consigli per l'acquisto (92 risp.)
 nuovi cartelli stradali ue
 Altre news... (6 risp.)
 volkswagen: nuovi guai col dieselg...
 Mondo Auto (5 risp.)
 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (148 risp.)
 upgrade navigatore - multimedia me...
 Carstereo (3 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 trova l'intruso
 Auto d'epoca (6 risp.)
 ha
 Mondo Auto (1 risp.)
 novità patenti a2 e a3 moto: nient...
 Mondo Moto (39 risp.)
 mister sandman
 Presentazioni e censimento (119 risp.)
 help! malfunzionamento esp
 Tecnica (17 risp.)
 prolungare contratto nlt vs nuovo ...
 Mondo Auto (67 risp.)
 avvistamento usa
 Mondo Auto (14 risp.)
 riflessioni listini/qualità/tecnol...
 Mondo Auto (25 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  Mitsubishi Pajero Evolution
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   Mitsubishi Pajero Evolution   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Luglio 19, 2002, 20:08:35 pm
webmaster, V12, 51195 posts
da http://www.autoexpress.co.uk... un po' di inglese per tenersi in forma  Grin

Squatting threateningly over huge 22-inch alloy wheels, sunlight glinting off its gunmetal grey paintwork and brutally sculpted body. The Mitsubishi Pajero Evolution concept looks every inch the road-legal rally weapon. Those wildly flared wheelarches and V8 badges aren't just for show, either, for the radical-looking coupé/SUV hybrid is based on a cut-down Shogun four-wheel-drive platform and is all set to blast into action at the infamous Dakar Rally in 2003.

More importantly, it also gives us our biggest clue yet to the design of the next-generation Shogun - a fact that provided us with the perfect reason to hop across the Channel and put the Evo through its paces at the Abbeville Circuit near Paris.

Muscular, individual and utterly outrageous from any angle, the Pajero is wild enough to make even the car maker's Lancer Evo VII look restrained. The 2+2, which appeared in two-seater form at last year's Frankfurt Motor Show, is the brainchild of Erwin Himmel of Fuore Design in Barcelona, whose previous works include Audi's Avus concept and the SEAT Bolero coupé.

Himmel says that the car's dramatic front end, with its prominent chrome badge, double grille and unusual elongated vertical spine, is almost identical to that of the forthcoming range of Shogun off-roaders. It will also appear on all 12 of the new cars which the marque plans to unveil during the next five years, closing the gap between the manufacturer's rally and road machines.

The motorsport connection is immediately apparent in the cabin. The cockpit has a hi-tech, almost industrial feel which blends superb levels of comfort with minimal clutter. In front of the body-hugging seats sits a chunky, four-spoke steering wheel, behind which you'll find only the speedo, rev counter and a digital display indicating which gear is selected. All other data displays, such as the sat-nav and climate control, appear on a large screen in the middle of the dashboard. During its default setting, the image is of the road ahead, relayed through a roof-mounted camera.

To fire this prototype's 3.5-litre V6 engine into life - the final version will have a 4.7-litre V8 - you simply press the starter button situated in front of a sequential gearlever. Chaperoned by a development engineer and warned to keep throttle inputs smooth and progressive, we moved off around the twisty track for a brief sample of the car's driving talents.

The Evolution features meaty, direct steering as well as impressive roadholding and powerful Brembo brakes for serious cross-country action. And just in case the sophisticated, traction-boosting Active Yaw Control and Active Centre Differential should fail to get you out of trouble, simply look in the boot. You'll find an integral survival kit with flares, a hand-held GPS and even a hip flask for those cold desert nights... Euan Sey







« Ultima modifica: Gennaio 01, 1970, 01:00:00 am da 1045436400 »

Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re: Mitsubishi Pajero Evolution   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
kaos
Luglio 20, 2002, 05:07:16 am
Visitatore, , posts
Uuhhh questa si che e' tamarrite acuta...
Grin Grin Cool Cool Cry
« Ultima modifica: Gennaio 01, 1970, 01:00:00 am da 1045436400 »
Email  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.044 secondi con 20 queries.