640 Visitatori + 6 Utenti = 646

alura, baranzo, &re@, DoguiPlus, Sauron, MRC
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (1962 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2517 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (48 risp.)
 primo via libera per il nuovo codi...
 Altre news... (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (19 risp.)
 È tempo di risveglio
 Mondo Moto (3 risp.)
 5008 rottura sospensione
 Tecnica (23 risp.)
 liquido antigelo corrosivo
 Service (22 risp.)
 operazione verniciatura scritte su...
 Mondo Auto (6 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (11 risp.)
 [vendo-elettronica] il fuoritutto ...
 Vendo (25 risp.)
 cosa non si fa per un filmato...
 Mondo Moto (1 risp.)
 homer
 Presentazioni e censimento (660 risp.)
 dodge charger daytona [bev]
 Mondo Auto (1 risp.)
 jaguar cambia pelle nel 2025
 Mondo Auto (11 risp.)
 le merdeces amg a 4 cilindri non l...
 Mondo Auto (11 risp.)
 catalizzatore peugeot 208
 Tecnica (34 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (48 risp.)
 renault 5 e tech (bev)
 Altre news... (7 risp.)
 carbon shelby gt500cr centennial e...
 Mondo Auto (9 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (29 risp.)
 rentrée
 Mondo Moto (12 risp.)
 [long test] triumph tiger 800 xca ...
 Mondo Moto (65 risp.)
 vendita auto usata da privato
 Mondo Auto (96 risp.)
 consigli su impianto stereo
 Carstereo (14 risp.)
 fiattari si stava bene quandi si s...
 Mondo Auto (20 risp.)
 road to tt 2023
 ilPistone viaggiatore (25 risp.)
 vatanen
 Presentazioni e censimento (30 risp.)
 affidabilità: vecchie vs moderne
 Tecnica (18 risp.)
 opel anfibia
 Consigli per l'acquisto (2 risp.)
 parcheggio a parigi: le auto pesan...
 Mondo Auto (13 risp.)
 [dilemma] upgrade da 981s a...?
 Mondo Auto (1252 risp.)
 hamilton alla ferrari!
 Sport (12 risp.)
 alfa romeo milano (prodotta a tych...
 Mondo Auto (23 risp.)
 volvo che va, volvo che viene
 Mondo Auto (140 risp.)
 new ares performance car
 Consigli per l'acquisto (95 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 95 vs 100 reloaded
 Tuning (10 risp.)
 eni hvo gasolio
 Mondo Auto (3 risp.)
 mini countryman r60: ma come si fa...
 Test su strada (44 risp.)
 i poli opposti
 Test su strada (8 risp.)
 europe cybersecurity laws
 Ambiente (6 risp.)
 quasi quasi... van + camper ? e ci...
 Mondo Auto (27 risp.)
 quasi quasi la ricompro.
 Mondo Auto (4 risp.)
 discorso 2023 di natale del dogui
 Bacheca (27 risp.)
 il cittadino si ribella
 Difendersi dalle multe ingiuste (18 risp.)
 quasi quasi una di queste...
 Mondo Moto (341 risp.)
 motore suzuki v6 marino df 350 amd
 Tecnica (8 risp.)
 il futuro può attendere
 Mondo Auto (109 risp.)
 bmw r1200 gs
 Mondo Moto (27 risp.)
 new entry: volvo xc90 b6
 Mondo Auto (82 risp.)
 leasing sociale
 Mondo Auto (0 risp.)
 cambio marcia costoso
 Mondo Auto (5 risp.)
 quad senza differenziale
 Tecnica (9 risp.)
 a questo punto, però, meglio la gu...
 Tecnica (1 risp.)
 euro 7 posticipati e "allegge...
 Altre news... (17 risp.)
 legge di murphy
 Mondo Auto (20 risp.)
 il vero problema dell'automotive (...
 Mondo Auto (13 risp.)
 disintossichiamoci dalla tristezza...
 Auto d'epoca (1 risp.)
 barcamper
 Mondo Auto (0 risp.)
 dimmi che son malato senza dirmelo
 Mondo Auto (5 risp.)
 dubbio proprietà veicolo venduto
 Mondo Auto (5 risp.)
 ci si comincia ad incazzare, final...
 Ambiente (51 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  2225 kg di traverso..
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   2225 kg di traverso..   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Dicembre 10, 2002, 04:13:30 am
Utente standard, V12, 42086 posts
Ecco come mettere 2225 kg di traverso.. facile (o quasi) con 445cv e, sopratutto, 60 kgm! Questa è la 760 Li provata da Autoexpress.. e non ne parlano neppure male!  Shocked

While the world's top car manufacturers pour millions into researching ways to improve fuel efficiency and emissions, there is one area of the market where big cubic capacity still takes precedence - the luxury saloon sector.

Recent months have seen Mercedes up the power stakes with a pair of 500bhp S-Class variants: the supercharged V8 S55 AMG, and the twin-turbo S600 V12. The firm's monopoly on the 12-cylinder saloon market will be short-lived, however, for January sees the arrival of a new flagship V12 version of BMW's 7-Series, priced from £76,350. This new 6.0-litre 48-valver benefits from just about every trick in the book. Direct injection (a first for this size and configuration of engine) combines with Valvetronic valve timing to give the 760i and its 760Li long-wheelbase cousin 445bhp at 6,000rpm and 600Nm of torque at 3,950rpm. Even in such a bulky car - our 760Li weighed in at a huge 2,225kg - this translates into a startling turn of pace.

Press the electronically controlled gas pedal to the floor and the rear-wheel-drive machine will sprint from 0-62mph in a claimed 5.6 seconds. And on BMW's homeland autobahns, you could go on to an electronically limited 155mph. But for that restriction, you'd be pushing 180mph.
What's more, the BMW performs this feat of modern engineering in such a casual, fuss-free manner, that anyone lucky enough to be ensconced in the palatial back seats would scarcely have reason to peek above their copy of the Financial Times. So smooth and refined is the powerplant that it is impossible to detect it's running at all until at least 3,500rpm shows on the clock.

And while under maximum acceleration, the engine takes on a throaty, hard-edged tone that sounds as if it's physically tearing the atmosphere to anyone standing nearby. But more than any other car on the market, the top-of-the-range luxury saloon is defined by its cutting-edge technology.

BMW's new six-speed sequential auto is quite simply the best in the business; refined, responsive and designed to adapt rapidly to your motoring style. And when such a talented drivetrain is wrapped up in a package that steers as crisply, resists body roll and clings to the road as tightly as the new 7-Series, you've got a machine that appeals to even the most enthusiastic driver.

The 760Li is even very clean and fuel-efficient by class standards, beating the Range Rover 4.4 V8 with a CO2 output of 330g/km and economy of 21.1mpg. But we still don't like its complex iDrive system and slow-witted satellite navigation, and the 18-inch wheels give a pattery ride on broken surfaces. However, when you consider how lavishly equipped, comfortable and superbly built this flagship is, the 140 or so cars BMW expects to sell here each year seems like a conservative estimate.

« Ultima modifica: Gennaio 01, 1970, 01:00:00 am da 1045436400 »

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.072 secondi con 23 queries.