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   Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Maggio 17, 2007, 16:45:26 pm
webmaster, V12, 50658 posts
Kaos !!! Dovevi prendere questa !!!

Looks like the VW GTI meeting Wörthersee 2007 is turning into a major event this year as, apart from the impressive Audi TT clubsport quattro VW presented the "King" of all GTI?s: the Golf GTI W12 Concept. Fitted with a mid-mounted 6.0-liter 12cylinder bi-turbo engine pumping 650Hp @ 6.000 rpm and a maximum torque of 750Nm @ 4.500 rpm., the Golf GTI W12 sprints from 0 to 100 km/h (62mph) in just 3,7 sec while achieving a top speed of 325km/h (202 mph). Despite the extensive modifications that include a lower and broader body than the stock GTI, the addition of several air vents to cool the massive engine and the specially designed roof that plays the role of a diffuser/ spoiler, VW?s concept retains the GTI?s silhouette. However, unlike VW Group's other concept, the TT speedster, the W12 has infinitesimal chances of going into production.

http://www.carscoop.blogspot.com/


Kia Sorento = Oso nei Kart
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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
kaos In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu.
Maggio 17, 2007, 16:48:14 pm
Staff, V12, 32956 posts
aahahaha
chissà come sfiamma....non è nemmeno troppo esagerata poi
Roll Eyes Grin Grin Grin

Ecco là vedo mio padre.
Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli.
Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine.
Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.
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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
mauring Il gas si espande nel vuot(t)o
Maggio 17, 2007, 16:48:49 pm
Utente standard, V12, 46286 posts
L'avrebbe presa ma gli hanno detto che purtroppo le ruote non sono catenabili.
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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
J. C. I'm doing my bit for global warming.
Maggio 17, 2007, 16:53:22 pm
Global Moderator, V12, 12792 posts

Mia!!!

...bisogna quindi insegnare a governare con la persuasione e il ragionamento, senza mai ricorrere al terrore ed alla superstizione...
-------------
SATOR
AREPO
TENET
OPERA
ROTAS
-------------
Perché gli squali non attaccano gli avvocati? Cortesia professionale...
jcdpd@hotmail.it Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Maggio 17, 2007, 17:53:27 pm
Utente standard, V12, 42086 posts
Ecco, questa si è che deve viaggiare e suonare!!! Tra l'altro stavo per scrivere qualcosa riguardo il mostruoso sottosterzo che questo motore comporterebbe quando, dando una nuova lettura, ho finalmente notato "mid-mounted" Shocked Shocked Shocked Che bestione che dev'essere!!!! Shocked Shocked Shocked

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
MRC
Maggio 17, 2007, 18:09:16 pm
Utente standard, V12, 19843 posts
L'avrebbe presa ma è solamente 3 porte  Roll Eyes
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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
kaos In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu.
Maggio 18, 2007, 00:01:38 am
Staff, V12, 32956 posts
L'avrebbe presa ma è solamente 3 porte  Roll Eyes

e non dimenticare la cosa più importante.....non è rossa
 Roll Eyes

Ecco là vedo mio padre.
Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli.
Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine.
Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.
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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Anto14
Maggio 18, 2007, 07:46:41 am
Visitatore, , posts
Ecco, questa si è che deve viaggiare e suonare!!! Tra l'altro stavo per scrivere qualcosa riguardo il mostruoso sottosterzo che questo motore comporterebbe quando, dando una nuova lettura, ho finalmente notato "mid-mounted" Shocked Shocked Shocked Che bestione che dev'essere!!!! Shocked Shocked Shocked

 Tongue Tongue Tongue


 Grin Grin Grin Grin Grin
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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
tommy
Maggio 18, 2007, 10:00:32 am
Utente standard, V12, 1022 posts
minchia quanto è bella!!!!
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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
AlmenoTu La fila accanto alla tua sarà sempre la più veloce
Maggio 18, 2007, 11:11:28 am
Utente standard, V12, 899 posts
e non dimenticare la cosa più importante.....non è rossa
 Roll Eyes
c'è da sottolineare che il bianco adesso è trendy... Roll Eyes
mabel83@gmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
kaos In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu.
Maggio 18, 2007, 11:13:44 am
Staff, V12, 32956 posts
ah beh.....sta tornando alla grande.....nei nuovi spot bmw ha cominciato a ricomparire, vedi lo spoto della serie 1 a 3 porte

Ecco là vedo mio padre.
Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli.
Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine.
Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.
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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
&re@
Maggio 18, 2007, 11:15:29 am
Utente standard, V12, 77291 posts
Fin troppo IMHO, cominciano a ri-vedersi in giro anche auto che bianche sono abominevoli.
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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Maggio 18, 2007, 15:53:22 pm
webmaster, V12, 50658 posts


Golf GTI W12-650 - Key Aspects

    *      Showtime at Wörthersee: The 325 km/h GTI
    *      World premiere of the 650-PS Golf at GTI Meeting at the Wörthersee
    *      W12 bi-turbo engine with 6.0 liter displacement and 750 Nm torque
    *      325 km/h fast showcar sprints to 100 km/h in 3.7 seconds


Wolfsburg, 17 May 2007 - Daring to create something unique, leaving conventions behind and awakening passion ? these have been at the heart of the GTI concept since its inception. To date, more than 1.67 million car drivers have fallen under its charm. The Golf GTI has been an icon for a long time now. A brand in itself. A label of sportiness. To drive a GTI is to make a statement; across the globe. Since 1982, its greatest fans have been celebrating it every year at the Wörthersee in the Austrian state of Kärnten. Thousands come for this event. Five days of Mardi Gras in May. For this occasion, Volkswagen has put a Golf on wheels that is like no other: The GTI W12-650 showcar. This sports car is a tribute to our GTI friends at the Wörthersee, car fans who made the GTI a legend. It is a concept that was designed just for them.

No Golf has ever been more powerful, or wider, or faster. The GTI W12-650 gives the appearance of having come directly from the racetrack. A Golf that could be the pace car for the 24 hour race at Le Mans. Its name is its mission: W12 cylinders, 650 PS (477 kW at 6,000 rpm). A showcar, no more, no less. At the same time it demonstrates the enormous potential that such a car can offer.

3.7 seconds, 325 km/h, 750 Newton-meter

Its 6.0-liter bi-turbo engine is longitudinally mounted directly behind the driver and front passenger. This transforms the GTI into a classic mid-engine sports car. A six-speed automatic transmission hammers the maximum torque of 750 Newton-meters (at 4,500 rpm) to the rear axle. It catapults the GTI to 100 km/h in just 3.7 seconds. The bi-turbo propels drivers who keep their foot to the gas pedal well beyond the 300 km/h barrier. The speedometer needle does not pause until it reaches 325 km/h. The Golf GTI W12-650 outpaces nearly all other cars of this world.

1.88 meters wide, 235 tires in front, 295 in back

Under the broad 1.88 meter (production: 1.76 meter) width and low 1.42 meter (production: 1.50 Meter) height of its body, engineers and designers have brought together automotive technologies not seen in this combination on any other car. Each component is sourced internally. That in particular is a tribute to the unequaled breadth of technology at Volkswagen AG.

The chassis components of this showcar, for example, were adapted directly from a super sports car. Mounted on the front axle are 235 tires in 19-inch format, while in the rear there are 295 tires. Naturally, alloy wheels are also used: Due to the gigantic tire dimensions, the brightly machined ?Detroit? GTI wheels are ?dished? in the direction of the wheel hub and are custom built; the pitch circle with the wheel nuts lies much deeper than the rim circle.

70 millimeters lower, 160 millimeters wider

The axles were ?pushed? 70 millimeters further into the body; the wheel well cutouts and gigantic wheel arches are part of the shoulder section, as in a coupe. Klaus Bischoff, Director of Volkswagen Design: ?In the rear, the showcar is 80 millimeters wider on each side. However, the body of the GTI easily takes this in. We already have a strong shoulder section here on the production model. We were able to draw it outward even more distinctly, like on a sports car.?

The chief designer continues: ?Our goal was clearly defined ? despite the somewhat dramatic engineering changes, it was very clear that the GTI was to remain a classic GTI. The design of the Golf is like a fingerprint. If it is erased, the entire character of the car is ruined. That could not be allowed to happen under any circumstances.? That is also why as many components as possible, such as the headlamps, the doors ? newly hung due to the wide side skirt ? front hood and taillights were taken from the Golf.

C-pillars as part of air duct for engine cooling

?Our greatest challenge?, says Klaus Bischoff, ?was to provide the six-liter mid-engine with sufficient air, without watering down the GTI?s side profile. In addition, provisions had to be made for sufficient downforce at the rear axle on such a fast type of car. But for aesthetic reasons we did not want to put an enormous rear spoiler on the car.?

In both cases a trick helped. Klaus Bischoff: ?The strongest Golf design elements are the C-pillars. But it is precisely here that we needed air ducts for engine cooling air. Therefore, the C-pillars were redesigned on short order to assume this function of routing air to the engine. In doing so, we simply made the rear windows turn inward. This created two ducts between the windows and the C pillars, on the left and right, through which air flows for engine cooling. We got the rest of the cooling air in front via the gigantic radiators and the ducts connected to them, as well as on the sides via air inlets on the side skirts.? Expressed differently: At first glance all parts of the rear section look like a production GTI, but it was actually redesigned intensively.

Carbon-fiber roof is a diffuser

Innovative body construction has also prevented the lines of the GTI W12-650 from being ruined by a roof-mounted wing. Klaus Bischoff: ?This GTI carries its wing internally. The roof is part of an enormous diffuser that supplies sufficient downforce to the rear axle. It consists of a carbon-fiber material and directs the air over and under the rear spoiler to achieve road grip, like in car racing.?

The bumpers of the showcar are powerful and at the same time coherently designed. In the rear, as in the front, the GTI W12-650 is characterized by enormous air inlets and outlets. Two dual chrome-plated tailpipes frame the air outlet in the rear. At the front of the car, the eye-catching straight-line grille between the headlamps, with its red frame, is reminiscent of the first GTI.

Interior with racing ambitions
Every modern-day GTI driver would feel at home right away in this interior. The leather Alcantara covers for the race car bucket seats are newly designed. Three round gauges in the middle of the instrument cluster are also reminiscent of the original GTI. Details taken from car racing, on the other hand, include the transparent ?flip-up switch covers? for important functions such as ESP deactivation. To prevent accidental switch activations, the transparent covers are ?flipped up? with the index finger before activating the switch underneath. Another reference to car racing is the integrated fire extinguisher in place of a glove box. For weight reasons, the door trim was completely ?stripped?; only screens are used, which quite intentionally offer a view of the internal workings of the door mechanisms

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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
kaos In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu.
Maggio 18, 2007, 15:58:54 pm
Staff, V12, 32956 posts
chi lo sa....magari come prossimo step....
Roll Eyes Roll Eyes Grin Tongue

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   Re: Golf GTI W12   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
_GABBER
Maggio 19, 2007, 11:11:00 am
Utente standard, V12, 683 posts
bella mi piace, anche se io avrei montato un V8 turbato al posto del W16...che sarà molto + pesante...
ma tant'è, è un'auto fatta x stupire con i numeri quindi....  Grin
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