735 Visitatori + 7 Utenti = 742

Velo, Homer, Emi, MRC, mauring, &re@, baranzo
 la fiera dell'inutile
 Mondo Auto (241 risp.)
 l'inizio di una nuova era
 Mondo Auto (929 risp.)
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (5856 risp.)
 sabato 4 ottobre 2025 - cuneese - ...
 Raduni (57 risp.)
 in & out
 Mondo Auto (238 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (158 risp.)
 durata gomme + 4stagioni
 Mondo Auto (59 risp.)
 nuova bmw ix3
 Mondo Auto (14 risp.)
 colonnina di ricarica a casa
 Ambiente (64 risp.)
 motori arrosto in autobahn
 Mondo Auto (24 risp.)
 segmento premium oggi [spin-off in...
 Mondo Auto (99 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (142 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (998 risp.)
 audi s4
 Consigli per l'acquisto (3 risp.)
 talbot matra ranch
 Auto d'epoca (8 risp.)
 autopilot tesla condannato in trib...
 Mondo Auto (10 risp.)
 una stèscion per il mauring
 Mondo Auto (160 risp.)
 raduno a milano tra sant'ambrogio ...
 Raduni (33 risp.)
 verstappen: "la trazione ante...
 Mondo Auto (22 risp.)
 vw golf ehybrid
 Test su strada (91 risp.)
 hamilton alla ferrari!
 Sport (33 risp.)
 iveco diventa indiana?
 Mondo Auto (9 risp.)
 l'automobile è finita, si è ribalt...
 Mondo Auto (33 risp.)
 renault clio 0.9 tce eco-g
 Test su strada (15 risp.)
 6 cilindri, 10,7 cc, 456 cv, coppi...
 Mondo Auto (21 risp.)
 obbligo del casco altrimenti ti fa...
 Mondo Moto (36 risp.)
 strage fiat panda su a1
 Mondo Auto (19 risp.)
 com'è dura l'avventura
 Auto d'epoca (21 risp.)
 la fine dell'utilitaria
 Mondo Auto (24 risp.)
 dopo fleximan, parkingman !
 Mondo Auto (1 risp.)
 [dilemma] upgrade da 981s a...?
 Mondo Auto (1256 risp.)
 auto per la figlia
 Mondo Auto (95 risp.)
 golf 2.0 tdi 4-motion highline in ...
 Vendo (28 risp.)
 dialoghi motoristici del mauring c...
 Mondo Auto (2 risp.)
 addio motore fire
 Mondo Auto (2 risp.)
 p&@ [era: illuminatemi sulla p...
 Consigli per l'acquisto (261 risp.)
 novità (discutibile) sul sito subi...
 Mondo Auto (4 risp.)
 500 abarth esseesse prima serie pa...
 Vendo (8 risp.)
 fine dei collaudi gancio traino/bo...
 News (15 risp.)
 audi a8 d3 4.0tdi
 Consigli per l'acquisto (21 risp.)
 dalla 500 abarth alla 500x (il suv...
 Consigli per l'acquisto (92 risp.)
 nuovi cartelli stradali ue
 Altre news... (6 risp.)
 volkswagen: nuovi guai col dieselg...
 Mondo Auto (5 risp.)
 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (148 risp.)
 upgrade navigatore - multimedia me...
 Carstereo (3 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 trova l'intruso
 Auto d'epoca (6 risp.)
 ha
 Mondo Auto (1 risp.)
 novità patenti a2 e a3 moto: nient...
 Mondo Moto (39 risp.)
 mister sandman
 Presentazioni e censimento (119 risp.)
 help! malfunzionamento esp
 Tecnica (17 risp.)
 prolungare contratto nlt vs nuovo ...
 Mondo Auto (67 risp.)
 avvistamento usa
 Mondo Auto (14 risp.)
 riflessioni listini/qualità/tecnol...
 Mondo Auto (25 risp.)
 dazi auto trump
 Mondo Auto (42 risp.)
 nuova linea auto
 Mondo Auto (73 risp.)
 assicurazione dominator : 150 euro...
 Mondo Moto (19 risp.)
 sunto videomusicale sull'auto elet...
 Mondo Auto (3 risp.)
 dazi 25% in usa sulle auto
 Mondo Auto (26 risp.)
 cosa assicurare ?
 Mondo Auto (17 risp.)
 briatore e lo spot al contrario
 Service (9 risp.)
 rip eddie jordan
 Sport (4 risp.)
 mi chiedo sempre come mai...
 Mondo Auto (8 risp.)
 ciclista ubriaco multato pesanteme...
 Mondo Auto (1 risp.)
 calo mercato auto
 Altre news... (26 risp.)
 fiat grande panda
 Mondo Auto (8 risp.)
 phormula
 Presentazioni e censimento (7 risp.)
 conoscete qualcuno che è andato in...
 Mondo Auto (3 risp.)
 giappone
 ilPistone viaggiatore (13 risp.)
 punto abarth o suzuki swift
 Consigli per l'acquisto (113 risp.)
 un'ora da ducatista
 Mondo Moto (28 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  La poltrona di Wiedeking a rischio
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   La poltrona di Wiedeking a rischio   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
hans muller
Maggio 08, 2009, 11:48:54 am
Utente standard, V8, 273 posts
La fusione della Porsche con VW a causa dei debiti, preannuncia il siluramento di Wiedeking
Wiedeking's future is in the balance
Paul McVeigh
Automotive News Europe
May 8, 2009 06:01 CET

MUNICH -- Porsche's plan to merge with Volkswagen has intensifed a power struggle that could see the spectacular fall of the sports car maker's CEO Wendelin Wiedeking.
The German press says that Wiedeking faces his Götterdämmerung after his plan for Porsche to take control of Volkswagen, a company 15 times Porsche's size, was abandoned.

Laden with debts of 9 billion euros ($11.99 billion) from its acquisition of 51 percent of VW shares, Porsche Automobil Holding on Wednesday halted its original plan to seize control of VW, which is Europe's largest automaker, by raising its stake to 75 percent.

Instead the Porsche-Piech clan, which controls Porsche, wants to merge their Stuttgart-based sports car business with VW under a new holding company. Porsche would become the 10th brand in VW group alongside units such as Scania trucks, Skoda, Seat, Bentley and Lamborghini.

Winterkorn favorite

It's not clear who will run the new company. German press reports say VW group CEO Martin Winterkorn, 62, is favorite because Wiedeking has made too many enemies with his outspoken attacks on the way VW is run.

“Wiedeking has broken too much china,” said Stefan Bratzel, head of the Centre of Automotive Research at the University of Applied Sciences in Bergish-Gladbach, Germany.

Winterkorn also is a protege of VW Chairman Ferdinand Piech, who wants Wiedeking and Porsche's Chief Finance Officer Holger Haerter to be fired for amassing huge debts at Porsche, according to German media reports.

Wiedeking admits that a merger with VW is not what he hoped for. “It's not a marriage made in heaven, more a marriage of convenience,” Wiedeking told Porsche's 3,000 employees in Stuttgart on Thursday.

When Porsche first began building up its stake in VW in 2005, Wiedeking upset Wolfsburg's powerful trade unions by calling for “sacred cows” to be slaughtered.

He challenged VW's labor agreement that pays the company's German workers above the industry average and called for the abolition of the so-called VW Law. The law gives the north German state of Lower Saxony where VW is based a blocking minority on strategic decisions because it has a 20 percent stake in VW.

Wiedeking also upset Piech by criticizing as cars, which the VW patriarch had championed, such as the Bugatti Veyron and VW Phaeton.

Until the extent of Porsche's debts became clear in recent weeks, Wiedeking, 56, had seemed untouchable.

He was praised as one of the auto industry's brightest stars after turning Porsche from a bankruptcy candidate into the world's most profitable carmaker. His salary of 80 million euros last year made him Germany's highest paid boss.

Wiedeking loses key ally

Now some of Wiedeking's staunchest supporters are distancing themselves from him.

Porsche's labor boss Uwe Hueck was previously a key ally of Wiedeking's in challenging VW's trade union leaders and the VW Law. Hueck now says he wants a similar law at Porsche to protect its workers..

“I am concentrating on the workforce, the bosses are secondary,” Hueck said.

Porsche's workers are disillusioned. “Porsche is finished. We're VW now,” one worker told reporters at the factory gates.

Lower Saxony and VW labor leaders have threatened to block a VW-Porsche merger unless they win key concessions.

Lower Saxony Premier Christian Wulff insisted on maintaining the state's blocking minority stake, two seats on the supervisory board, and a veto on plant closures. He added that a merger was by no means a done deal.

VW's employee leaders said labor should continue to have a major say in how the new company is run.

Porsche will struggle to dictate terms of how the new company will look, analysts and bankers close to the deal say.

"Volkswagen and Lower Saxony are now in the driver's seat," Credit Suisse analyst Arndt Ellinghorst said on Thursday. "Porsche needs VW's cash, and VW doesn't need Porsche's debt."

 
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: La poltrona di Wiedeking a rischio   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
TonyH I'm the face of terror. Terrier Terror.
Maggio 08, 2009, 11:50:56 am
Staff, V12, 29014 posts
Minchia....e pensare che quando Marchionne disse che Porsche fosse assimilabile ai fondi munnezza tutti gli diedero del visionario....... Shocked Shocked

your honor student is merely a pawn in my westie's diabolical world domination plot!
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: La poltrona di Wiedeking a rischio   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
stella
Maggio 08, 2009, 11:58:16 am
Visitatore, , posts
Quindi silurano pure la Cayenne 3.0TDI!? Dai dai.. Cheesy
Email  Loggato 
   Re: La poltrona di Wiedeking a rischio   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
MarzulLaurus
Maggio 08, 2009, 12:40:16 pm
Utente standard, V12, 23765 posts
Minchia....e pensare che quando Marchionne disse che Porsche fosse assimilabile ai fondi munnezza tutti gli diedero del visionario....... Shocked Shocked

Lo sai, no? i tedeschi sono i tedeschi, basta leggere altri topic... ubi major...  Wink Grin
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: La poltrona di Wiedeking a rischio   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
kaos In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu.
Maggio 08, 2009, 12:47:27 pm
Staff, V12, 32956 posts
non ho capito...chi è che ha i debiti?
Porsche o VW?
Perchè fino a 3 nanosecondi fa ci hanno raccontato che porsche è la casa con gli utili più alti del mondo e senza debiti......quindi sarà VW il problem giusto?

Ecco là vedo mio padre.
Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli.
Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine.
Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: La poltrona di Wiedeking a rischio   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
MarzulLaurus
Maggio 08, 2009, 12:51:25 pm
Utente standard, V12, 23765 posts
ma non siera detto che anche Vag godeva di eccellente salute?
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: La poltrona di Wiedeking a rischio   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
TonyH I'm the face of terror. Terrier Terror.
Maggio 08, 2009, 12:52:58 pm
Staff, V12, 29014 posts
Magari i comparti auto sono sani.....ma si saranno sputtanati tutto con la finanza cre........ativa, o con politiche di renting suicide sul lungo periodo (vedi BMW, e se continua così anche Audi...)

your honor student is merely a pawn in my westie's diabolical world domination plot!
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: La poltrona di Wiedeking a rischio   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Losna
Maggio 08, 2009, 13:02:48 pm
Visitatore, , posts
< staff: rimosso su richiesta dell'utente >
Email  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.048 secondi con 26 queries.