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ChS ///M Power
Agosto 03, 2004, 17:37:28 pm
Utente standard, V12, 4631 posts
I live in South Africa and have a very good friend who is high up in BMW SA.
He just went overseas to Germany with a group of the "Big guys" from BMW SA..
He had some NICE things to say when he got back..
He said the BMW engineers are "gona give Merc something to think about for a long time!!" :-)

Seems the M Division had been very busy of late.. desinging enigines!
He also said dont be surprised when you see the REAL M5 performance stats.. They are going to be better than stated at the moment.. some marketing games aret taking place!!

Then the forthcoming M6 powerplant..
The M Division HAS built a 5.5l V10, producing 420 kW and 565 N.m..
What BMW has not yet decided is if this will power the M6 or M6 CSL. They are unsure if they are going to build a CSL version, and so if they DO build a CSL, the M6 will be fitted with the current 387 kW and 520 N.m M5 engine and the M6 CSL with the 5.5l engine.. and if NO CSL version then the 420 kW engine will finds its way into the M6, giving it a 0-100 kph of around 4.2.

They have also been developing a 6.0l V10 for a future Supercar..
It will have a MAMMOTH 464 kW and 650 N.m.. No matter what car this powerplant drives it will surely pull a sub-3.5 sec 0-100 Kph. But for this same "supercar" they have also been experimenting with a Twin-Turbocharged version of the E60 M5 engine.. apparently producing "around" 495 kW!!!!!
Crazy MPower on the way! When they build the "supercar" they WANT it to be the fastest car on earth!

Then for the forthcoming M3/M4 the M Division is devloping a high-reving 4.0l V8 making around 330 kW and 400 N.m redlining around 9000 Rpm.

The Z4 M is also DEFINATLEY on the cards.. They are experimenting with 2 options.. dropping the M3 CSL engine and SMG box in, or dropping the X5 4.8is' engine into the engine bay. The M Coupe will be replaced with the Z5 Coupe, powered also by either the M3 CSL engine or a newly developed Twin-Turbocharged version of the new Valvetronic 330i 3.0l engine. The non-turbo version will now make 185 kW and the turochrged M version 295 kW.
Although BMW are reluctant to use the "turbo" engines because they want to stay true to their normally aspirated engines, but this will probably be the only "turbo" engine that BMW offer and ONLY on this model if they opt to use it.

He had no engine info of the M1/M2.. altough versions are already being tested.

http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=44471
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   Re:New M Engine Info   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
am1
Agosto 03, 2004, 20:21:00 pm
Utente standard, V12, 33886 posts
scusate se mi ripeto, ma con tutto sto ben di dio, vedere le carrozzerie............. Cry Cry Cry Cry Cry Cry
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   Re:New M Engine Info   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Agosto 03, 2004, 21:24:57 pm
Utente standard, V12, 42086 posts
scusate se mi ripeto, ma con tutto sto ben di dio, vedere le carrozzerie............. Cry Cry Cry Cry Cry Cry

In ginocchio sui ceci e ripeti per mezz'ora: la nuova M5 è una figata! Tongue Grin

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
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   Re:New M Engine Info   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
am1
Agosto 03, 2004, 21:55:21 pm
Utente standard, V12, 33886 posts
In ginocchio sui ceci e ripeti per mezz'ora: la nuova M5 è una figata! Tongue Grin

ok: la tecnica del la M5 è una figata   Tongue Wink
« Ultima modifica: Agosto 03, 2004, 21:55:56 pm da jagitalia »
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   Re:New M Engine Info   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Agosto 03, 2004, 23:30:44 pm
Utente standard, V12, 42086 posts
ok: la tecnica del la M5 è una figata   Tongue Wink

Ahhh fai il furbetto eh Shocked Per punizione ti requisisco la Boxster, tanto tu in Sardegna non ci vieni e non hai modo di godertela come meriterebbe Tongue Tongue Tongue

Tornando IT, direi che se fosse tutto vero... du mazz! 560-600cv mi sembrano un pò troppi, anche per una casa più attenta alla qualità della dinamica di guida rispetto ad altre (una a caso la MB). Non che l'idea di una berlina sportiva di una coupè tanto potente mi faccia schifo ma, come è già stato detto più volte, se infilo 550cv in un "coso tutto sommato normale", in una supercar che devo fare? Devo ricorrere alle esagerazioni tipo Veyron? Mi saprebbe troppo di "pisellino ino ino" sinceramente....
« Ultima modifica: Agosto 03, 2004, 23:34:02 pm da Miki Biasion »

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
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